Over ons
Ontdek hier het volledige team!
Teamleden
Hieronder al onze teamleden voor u op een rijtje!

Alle groepsleden staan van links naar rechts beschreven
Henri heeft een grote interesse en expertise op vlak van computerwetenschappen en programmeren. Hij zal zich dan ook voornamelijk focussen op de elektronica, het programmeren van de software en de data-analyse. Vooral in functie van de geluidsmetingen zal de expertise van Henri goed van pas komen. Ook de ontwerptekeningen van de CanSat zullen door Henri uitgevoerd worden.
Henri Cattoire
Leerling 6 Latijn-Wiskunde

Thibaut Dallez
Leerling 5 Wetenschappen-Wiskunde

Thibaut is gepassioneerd door astronomie. Samen met Senne wil hij zich focussen op het eigenlijke bouwen van de CanSat. Gezien Thibaut zijn voorkennis en zijn wetenschappelijke studierichting, wil hij zich in eerste instantie toeleggen op de primaire missie: het meten van de hoogte van de satelliet in functie van de gemeten luchtdruk en temperatuur. Ook onze secundaire missie m.b.t. de geluidspollutie wil Thibaut zich ten volle op toeleggen.
Senne heeft een heel brede (technische) interesse. Hij zal zich (samen met Thibaut) dan ook bezig houden met het ineen knutselen van onze CanSat. Ook wil Senne integratie van onze NIR-camera op zijn schouders nemen. Hoewel we vermoeden dat het ontwikkelen van de antenne een groepsproject zal worden, zal Senne de leiding over dit deelproject op zich nemen.
Senne Vercruysse
Leerling 5 Economie-Wiskunde

Marie Pappijn
Leerling Latijn-Wiskunde

Marie heeft een héél grote interesse in astronomie. Marie zal de berekeningen in het kader van de parachute op haar nemen. Parallel daarmee zal ze ook de leiding op zich nemen voor de eigenlijke ontwikkeling van de parachute. Ook andere fysische berekeningen (in het kader van de primaire en secundaire doelstelling) neemt Marie voor haar rekening. Aangezien Marie het idee van het meten van de luchtsamenstelling opperde, zal ze ook de integratie van deze deeldoelstelling op zich nemen.
Laura zal Emiel ondersteunen bij de berichtgeving in het kader van de PR. Voorts zal Laura ook het schrijven van de rapporten, verslagen en presentaties op zich nemen. Laura zal samen met Emiel ook de planning nauwgezet in de gaten houden opdat alle uit te voeren taken op het correcte tijdstip plaatsvinden.
Laura Gabriels
Leerling Latijn-Moderne Talen

Emiel Dewaele
Leerling Economie-Wiskunde

Emiel neemt de praktische en niet-technische regelingen op zich: het plannen van vergaderingen, regelen van afspraken met eventuele externen en verzorgen van de PR. Als leerling uit de richting Economie is hij ook de geknipte persoon om alle financiële aspecten van het project van op de voet op te volgen. Aangezien we beseffen dat we op ons hoede zullen moeten zijn om de timing heel strak in de gaten te houden, zal Emiel dit in het bijzonder opvolgen (samen met Laura). Bij eventuele problemen is Emiel ook meest aangewezen persoon zijn om het positivisme in de groep te bewaren.
Hans Blanchaert
Leerkracht Aardrijkskunde en Geschiedenis

Dhr. Blanchaert: Als leerkracht zal hij binnen het project de taak van coach en coördinator op zich nemen ten einde de leerlingen (bij) te sturen waar nodig. Hij zorgt er ook voor dat de leerlingen steeds terecht kunnen in de diverse lokalen, labo's en atelier. Wanneer we eventuele vragen hebben, kunnen we terecht bij één van de leerkrachten wetenschappen, mevr. Decock (rechts op foto).